#1 2016-02-24 10:54

Johan Söder
Medlem
Registrerad: 2016-02-24

Hundförsäkring

Hej alla Laikavänner, jag tänkte höra om och vad ni har för försäkringar och vad som är bra eller sämre med olika bolag.
Jag funderar själv på att skaffa försäkring till min äldre hund och jag skall även snart få hem en valp.

När jag läser på dom olika bolagens hemsidor så har jag svårt att förstå många av dom egentliga skillnaderna föruto en del kostnader.

Har ni erfarenhet efter skador eller andra erfarenheter så är jag tacksam för lite info.

// Johan

#2 2016-02-25 05:42

Måns Askert
Medlem
Från: Sigtuna
Registrerad: 2013-10-03

Re: Hundförsäkring

Hej Johan!
Jag har haft en del med försäkringsbolagen att göra då hundarna har haft skador från bl.a. Vildsvin.
Min erfarenhet säger att Agria fungerar bäst.
Jag tycker dem är enklast och bäst att ha och göra med.
Har aldrig haft något strul.
Be dem skräddarsy en offert efter dina behov.

//Måns

#3 2016-02-26 13:31

Pär Lundmark
Medlem
Från: Vällersten, Värnamo
Registrerad: 2015-01-29

Jag har haft både Agria och Folksam på mona hundar. Har dessutom tyvärr fått använda försäkringarna ordentligt ett par gånger.
Har inte haft några problem med något av bolagen vid skadereglering. Idag har jag bara Folksam på hundarna mest på grund av att de är billigast av de jag kollat upp och som sagt det har inte varit något strul heller.

#4 2016-02-26 13:48

Christer von Platen
Medlem
Från: Lisö
Registrerad: 2014-04-09

Folksam smile

#5 2016-02-29 09:05

Daniel Cedering
Medlem
Registrerad: 2013-10-02

Håller med ovanstående, Folksam är minst dyrt av de etablerade bolagen och har aldrig varit något problem när vi behövt nyttja den. Rehabilitering ingår och ingen självrisk alls vid skada av rovdjur eller vildsvin så dom kan jag också rekommendera.

#6 2016-03-02 16:01

Pernilla Gerkman
Medlem
Från: Märsta
Registrerad: 2016-03-02
Hemsida

Har du en gammal hund får du först kolla så det går att teckna en försäkring på den, det skiljer i alla fall för gråhundarna mellan bolagen.

Har agria på alla 5 hundar hemma. Aldrig vart problem. Har mellan 16-20.000 i liv, 50 i veterinär. Avelguld, användbarhet, medicin och rehablitering på samtliga. Betalar 13.000kr om året för det.

#7 2016-03-19 10:02

Johan Söder
Medlem
Registrerad: 2016-02-24

Hej och tack för alla svar. Agria och Folksam verkar ju vara stora och säkra bolag, är det någon som har någon erfarenhet av ett lite nyare bolag som heter Svedea ?
Har hört att dom skall vara lättast att försäkra in äldre hundar i och priset tyckte jag såg helt ok ut.

Tacksam för svar

//Johan

Board footer